Wednesday, May 22, 2013

Bersantai - Setia City Mall




Aku rasa tak perlu nak perkenalkan mall baru ini. Bagi yang masih tidak tahu boleh mintak tolong dengan encik "google". Just type Setia City Mall Shah Alam. SCM ini lebih kepada "family type" sebab kita akan rasa tenang dan senang.

Ok, perkara utama yang aku hendak cakap mengenai SCM ini adalah tempat beriadah yang disediakan yang begitu luas. Macam-macam aktiviti yang kita boleh lakukan dekat sini selain taman permainan yang disediakan mesra kanak-kanak.

Mia dengan gaya

Mengikut kebiasaanya kita orang mesti akan singgah tempat wajib "cik mia" a.k.a my niece iaitu taman permainan atau paling kurang tengok water fountain depan pintu ke padang. Tetapi kami tukar tempat pergi ke padang lepak-lepak boleh "cik mia" berlari dengan bebas. Memang ramai orang hari tu sampai nak cari "space" untuk duduk pun susah. Jadi kita orang duduk pinggir-pinggir padang je, ok gak lah sebab dekat dengan kolam ikan. "Cik mia" teruja tengok budak-dak lain bagi ikan makan. Cuma hari tu kita orang memang tak bawa roti meskipun bola untuk "cik mia" main. 

Bagus buat tempat riadah macam ini. Aku rasa macam dekat luar negara pulak ramai betul orang. Ada main layang-layang, bola, basikal, skateboard dan macam lagi. Tempat nak "poyo-poyo" nak ambil gambar pun ada. Budaya beriadah ini patut kita amalkan sebab ia sihat dan boleh mengiratkan silaturahim antara masyarakat tidak mngira kaum. "Cik mia" yang amat peramah ni kalau main tidak dia kisah apa bangsa apa pun boleh jadi geng semua.

Mia dengan geng baik dia pak usu :)

Mari kita melakukan aktiviti sihat sekeluarga selain mebeli belah sakan. Aku rasa tempat ni boleh jadi tempat berbuka puasa ramadhan nantkan. Yang amat penting jaga kebersihan walaupun nampak sampah yang bukan kita buang tak salahkan kita buangkan ditempat sepatutnya


P/s: Memang bagus kita beriadah sihat badan dan sihat minda tapi tolong bagi pasangan yang dibuai cinta asyik tu. Sila jaga kelakuan kamu terutama yang beragama islam tak apa kalau tak malu dengan kanak-kanak tapi malulah dengan tuhan.


1 comment:

nasya naim said...

:: amboi gambar cik mia... posing jer ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...