Wednesday, March 30, 2011

"Adik pun nak check up gak ke???" Errrkkkkkk!!!!!!!!!!!! ^^"

Adik pun nak check up gak ke???
Errrkkkkkk!!!!!!!!!!!! ^^"

Ini kes yang akan terjadi bila kita menemankan orang lain untuk pregnant mums check up every month..Terpaku aku dibuatnya....bila ada seorang kakak ini tiba-tiba duduk sebelah aku sambil bertanya dengan yakin..."Adik pun nak check up gak ke???"....Krackkkkkkk!!!!..tetiba otak aku rasa blur + kosong gila...aku pn jawab Errrrrkkkkk!!!!! aku pun dengan rasa minda kosong terus tunjuk seorang bakal ibu dekat sebelah kanan aku pulak...Saya temankan kakak saya!!!!ehhhh...Sambil bibir aku mengeluarkan senyuman kera sumbang...Kakak aku punya lah suka kalau boleh dia nak gelak sambil terguling-guling dekat klinik tu....sengal gila aku rasa..tapi bila aku kenang balik "tragedi semalam" hahaa aku pun nak gelak terguling-guling...Nikah pun tak pernah inikan nak pergi check up mengandung...Damn!!!

Temankan kakak aku check up dekat klinik yang dikerumuni dengan baby & budak kecik memang seronok. Boleh tengok ragam-ragam dia orang yang comel. Ada tu kita tengok baby tu macam sehat je..tapi ada masalah kuman dekat paru-paru..harap "si comel" akan sehat dengan kuat..Tak lupa ragam mak bapak yang kadang macam kelakar pun ada...ini waktunya perjumpaan "mak-mak" & "ayah-ayah". Macam-macam topik boleh kita "curi-curi dengar" dari topik anak-anak, resepi berpantang,bengkel kereta,pakcik nasi lemak,friendster & banyak lagi. Banyak kali tetiba aku akan tergelak kecil dengan macam-macam ragam manusia...kalau ada orang perasan mesti dia orang kata budak ni dah suku ke otak ke...:)

GILA kalau aku kata aku tak suka baby @ budak-budak. dia oranglah mahluk tuhan yang paling suci, tulus,jujur, & banyak benda yang baik-baik je. Tapi sesiapa yang "notty" tu ada hadiahnya lh..haahaa..
 
Si comel ini semua bukan aku punya..ini semua ada adik sepupu dengan anak sepupu :)

Tapi yang menjadi isu yang asyik di berbangkit-bangkitkan "Bolehkah hospital atau klinik kerajaan meningkatkan sistem perkhidmatannya".Aku bukan hendak merungut tapi alasan yang aku selalu dapat kerajaan ni free kalau nak cepat pergi swastalah. Setiap skop pekerjaan ada masalah, dugaan & cabaran jadi kita harus sentiasa mempertingkatkan kekurangan kita. Kerjakan di bayar bukan free pun tapi kenapa "servis" tu tak sistematik dan tak relevan dengan zaman sekarang. Ini hanya pandangan aku takda nak sentuh sensetiviti orang lain..:)

4 comments:

nasya naim said...

::hahhah..masih terbayang muka kakak tu..dengan serius beliau bertanya...hahhahaha::

z e r a n a i m said...

sebaik x cakap..akak x bg salam pn..main bagi soalan cepumas je..huuhu..:)

bAizU said...

hahaahhahahahahahahahahaha~tolong gelak panjang2~kekekekeke~
kesian angah~ xpe ngah, pengalaman camni la yg ina tempuh gk time teman kak fara...sabo jela kan2..heheh~
btw, adakah itu saya pada gambar si kembar????hehehe~perasan sudah! anak ku si tembam pon enteprem jugak!!!hehehe~
love kids to the max!!!!yeaaaay~
(^ - ^,)v

z e r a n a i m said...

haahaaa..tu lh na..sabar je lh...pnjam tagan ye tuan tangan heehhee....:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...